Door middel van dit traject hebben we meer inzicht gekregen in elkaars drijfveren, behoeften en ervaringen. Daarnaast is een scherper beeld ontstaan van de match tussen ieders kwaliteiten en gevraagde werkzaamheden. We gaan hiermee verder aan de slag, zodat we nog beter in staat zijn om een optimale en continue toegevoegde waarde te leveren voor Surplus.
Binesh Gayadien, Manager Finance & Control
Surplus
De afdeling Finance & Control wil haar toegevoegde waarde binnen de bedrijfsvoering van Surplus vergroten door 1) de interne rolverdeling en samenwerking binnen het team te verbeteren, én 2) haar positionering binnen de organisatie te versterken.
De algemene doelstelling is een optimale match tussen mens, werk, team en organisatie. Om dit te realiseren zijn 5 subdoelen gedefinieerd:
De werkgroep (bestaande uit een manager en een controller van Surplus, en een adviseur van iScreen) heeft een stappenplan opgesteld met duidelijke doelstellingen. Vervolgens is met het MTO-model een analyse gemaakt van de werkgebieden binnen het team. Het resultaat was o.a. een scherpe vaststelling van de functie van Business Controller binnen Surplus.
Het traject is begonnen met een kick-off met het team. Hierna heeft elke deelnemer via de MTO Talentplanner online vragenlijsten ingevuld, om inzicht te krijgen in talenten en motivatoren op individueel en op teamniveau. Elke deelnemer heeft een eigen account gekregen binnen de MTO Talentplanner met daarin behalve de resultaten ook achtergrondinformatie, ontwikkeltips en video’s; op deze manier is direct eigenaarschap en een actieve mindset gecreëerd.
Vervolgens hebben twee teamsessies plaatsgevonden. Thema’s: verkrijgen van inzicht in elkaars drijfveren en kwaliteiten, delen van ervaringen en behoeften, het bespreken van mogelijke inrichtingsvoorstellen en gevraagde rolaccentenhebben.